O nás Vlož službu Vlož akci v ČR Vlož ubytování Vlož zajímavost

Turistické trasy

Výlety po ČR

Tipy na výlety

Jdeme přes stejnomennou osadu Blansko Neštědice, ČSD - Kozí vrch, odbočka 1,5 km ( až na vrchol + 235 m )- Mašovice 3 km ( -10 )- Mírkov 5,5 km ( -10 m, ŽI 37 )- zříc. Blansko 7 km ( + 180 m, ŽI 37 )- Ryjice 8,5 km ( - 250 m, ŽI 37 )-Neštěmice, MHD 11,5 km ( -145 m ).

Trasa spojující hradní zříceninu Blansko s údolím Labe v Ústeckém středohoří. Zpočátku poměrně prudké stoupání od Labe na Kozí vrch a později na Blansko, v závěru cesta opět prudce klesá k Labi.

Od zastávky ČSD v Neštědicích půjdete nejprve po silnici a před obchodem se smíšeným zbožím odbočíte doleva. Až do sedla pod Kozím vrchem cesta dlouze a příkře stoupá. Ze sedla vede odbočka na vrchol ( 380 m ), odkud je pěkný rozhled do údolí Labe. Ze sedla pokračujete přes louku na silnici, která vás dovede do Mašovic.Zde odbočíte vlevo na polní cestu, která střídavě klesá a stoupá lesem i poli a ústí na silnici, po níž se dáte vpravo do Mírkova.Projedete vsí na další silnici a ta vás ( vlevo, spolu se ŽI 37 ) zavede pod hrad Blansko ( 540 m ).Značka opouští silnici ( před vámi les Blansko ) a prudce stoupá k hradní zřícenině, obtáčí vrchol ze severu a prudce klesá do Ryjického údolí na silničku a pokračuje po ní podél Neštěmického potoka až do Ryjic a posléze Neštěmic, kde končí u zastávky ústecké MHD.