O nás Vlož službu Vlož akci v ČR Vlož ubytování Vlož zajímavost

Rozhledny a vyhlídky

výlety Šumava

.Na Poledník pěšky...
Prášily – Prášilské jezero (4) – Liščí díry (5) – Poledník (10) – Frantův most (14,5) – Prášily (19)

Z Prášil po silnici směrem na Srní po červené značce. Za mostem přes Prášilský potok vpravo, stále po červené značce po značených lesních stezkách k Prášilskému jezeru, dále po červené přes rozcestí Liščí díry směrem vzhůru až na hřeben k rozcestí Poledník, odbočkou vpravo na vrchol s rozhlednou.
Vrchol Poledníku má nadmořskou výšku 1315 m. Samotná věž sloužila jako radarová stanice Varšavské smlouvy, veřejnosti byla zpřístupněna po poměrně náročné, leč citlivě provedené rekonstrukci a po zbourání okolních objektů v létě 1998. Výstup na věž se rozhodně vyplatí, je z ní ojedinělý výhled na českou i bavorskou část Šumavy. Přímo v objektu rozhledny je možno se občerstvit v bufetu a odpočinout si pod přístřeškem. V části objektu bývají každoročně pořádány různé tématické výstavy, hlavně fotografické.
Zpět do Prášil je nejvhodnější zvolit trasu od rozcestí Poledník vpravo po zelené značce. Trasa vede úbočím Poledníku místy bývalých hraničních zátarasů a je z turistického hlediska velmi příjemná. V údolí Prášilského potoka přejdeme lávku v místech kde stával Frantův most, který byl v r. 2002 stržen velkou vodou. Od stejnojmenného rozcestí pokračujeme vpravo po červené značce po levém břehu potoka do Prášil. Celková délka trasy je 19 km a kdo ještě nebyl na Poledníku, měl by ji rozhodně absolvovat! Stojí to za to!